İdeal'in StandartlarınıTüm Dünyaya Taşıyoruz

İthalat ve İhracattaBüyüyen Değer: İdeal

S. Zeki Birincioğlu’nun 80’li yılların sonunda muz ithalatı ile başlayan taze meyve ticareti, portföyüne kivinin eklenmesi ile genişlemiştir. Bu yıllarda Türkiye ilk kez kivi ile tanışmış ve ilk kivi makası “Verita” doğmuştur.

Birincioğlu, 2002 yılında kurduğu İdeal Tarım Ürünleri Ticareti AŞ ile kurumsallaşma sağlayarak, kısa zamanda Türkiye’nin ve dünyanın örnek meyve-sebze tedarikçisi ve dağıtıcısı haline gelmiştir. İdeal; 2002 yılından bu yana, dünyanın farklı bölgelerindeki çeşitli lezzetleri, Türk ve dünya tüketicisiyle tanıştırmak, üstün kalite standartlarında hizmet vermek için çalışmalarını sürdürmektedir. İdeal ürünleri Verita, Pepita ve Ekopita markaları altında pazara sunulmaktadır.

İdeal; meyve ve sebze yetiştiriciliği, hasadı, standardizasyonu, depolaması, paketlemesi ve lojistiği gibi konularda her yeniliği ve teknolojiyi yakından takip eden bir hizmet anlayışı geliştirmiştir.

Yıllar süren deneyim ve başarının sonucu olarak; 6 kıtada, 49 ülkede, mevsiminde yetiştirilip hasat edilmiş en taze meyve ve sebzeler satış noktaları ve tüketiciyle buluşmaktadır.

Tek kanaldan tüm ihtiyaçların karşılandığı, kalite odaklı “Tam Tedarikçi” konseptini sektöre kazandıran İdeal, gıda güvenliği ve iyi tarım uygulamaları konularında benzersiz bir titizlik göstermektedir.

İdeal, Kosta Rika’da Türkiye için ananas üretimine başlamış, yerli bir firmanın kendi ülkesi için başka bir ülkede, kendi standartlarını koruyarak üretim yapmasıyla bir ilke daha imza atmıştır.

Kurulduğu günden bu yana kalitesinden, memnuniyet odaklı ve yenilikçi duruşundan vazgeçmeyen İdeal, yeni projeler için yatırımlarına, üretici ve tedarikçi ağını büyütmeye, çeşitli gıda ürünlerini keşfetmeye devam etmektedir.

İdeal’in Amacı ve Geleceğe Bakışı

İdeal, dünyanın neresinde olursa olsun kaliteli, lezzetli, güvenilir meyve ve sebzeleri en iyi yetiştiği yerlerden, en iyi şekilde yetiştiren üreticilerden mevsiminde alıp, tazeliğini koruyarak, yılın 365 günü dünyanın dört bir yanındaki insanlarla buluşturmayı amaç edinmiştir.

Ürün gamına kattığı her ürüne, üretimden tüketimine uzanan tüm tedarik aşamalarına değer katmayı vizyon edinmiştir. İdeal, her zaman en kaliteli ürün ve hizmeti sunan vazgeçilmez bir adres ve tüm dünyanın “Tam Tedarikçi”si olma yolunda ilerlemektedir.

İdeal'i Bugüne Taşıyan İlkeler ve Değerler

  • Küresellik
  • Kaliteli, lezzetli ve güvenilir yeni ürünler geliştirmek ve bu ürünleri en üst standartlarla dünya pazarlarına sunmak.
  • İnovasyon Yatırımı
  • Sürdürülebilir kalite için yenilikleri takip etmek, inovasyon yatırımları yapmak.
  • En İyi Arayışı
  • En iyi ürünleri, en iyi yetiştiği bölgelerden ve en iyi üreticilerden temin etmek.
  • Yüksek Standartlar
  • Sektörü geliştirecek bakış açıları ve uygulamalarla standartları yükseltmek.
  • Katma Değer Yaratmak
  • Katma değer yaratmak için pazarlama faaliyetlerini geliştirerek sürdürmek.
  • Son Teknoloji
  • Depolama, kalite kontrol ve dağıtım uygulamalarında, kısacası “Tam Tedarikçi” anlayışının her aşamasında, ileri teknolojiyi kullanarak ürün ve hizmet kalitesini yükseltmek.
  • Etik Ticaret, Sorumlu Üretim
  • Hizmet standartlarını koruyarak, etik ticaret anlayışının ve sorumlu üretimin gerektirdiği tarımsal uygulamalarla çalışmak.
  • Güveni Korumak
  • 20 yılı aşkın deneyim ve titizlikle oluşturulan “kaliteli meyve markası” imajını korumak, en iyi şekilde ürün ve hizmetleri sunmaya devam etmek.